Home » Uncategorized » Метафори в педагогіці й психології. Бджола і муха

Метафори в педагогіці й психології. Бджола і муха

метафори педагогікаПро бджолу і муху згадують, коли потрібно описати різні погляди на життя.метафори педагогіка

Щось на кшталт відомого всім опису склянки. Яка вона: напівпорожня чи напівповна? Оптиміст називає склянку наполовину повною, звертаючи увагу на позитивне, а песиміст – «наполовину порожньою» – концентруючись на негативному.

Притча про бджолу і муху

метафори педагогікаНа лузі росли квіти. Над ними літали бджоли. Там була і муха. До неї підлетіла маленька бджілка і запитала, чи не бачила вона білі лілії.

Муха здивовано глянула на бджілку та відповіла, що ніколи не бачила на лузі ніяких лілій, але вона може показати велику канаву з брудною водою та купами сміття.метафори педагогіка

 Та бджілку погукали досвідчені бджоли. «Не слухай муху, – сказали вони, – не бачили ми ніколи брудної канави, на лузі лише запашні квіти».

Так і серед людей: одні називають життя добрим і прекрасним як запашні квіти, а інші – брудним та поганим як канава з купою сміття.

Цікавою може бути і метафора, заснована на науковому експерименті.

Вчені досліджували поведінку бджіл та мух. метафори педагогікаУ порожню прозору пляшку помістили муху та бджолу.
Бджола одразу полетіла туди, де було більше світла, і намагалася вибратися з пляшки в одному напрямку. Муха літала всередині пляшки хаотично, у різні сторони. І після багатьох спроб таки знаходила вихід з пляшки.  Отже, якщо людина намагається випробовувати різні варіанти вирішення проблеми, вона – муха?!

Може інколи бути мухою і не так вже й погано?

 


Leave a comment

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Поділись з друзями